16/06/2020
Поделись с друзьями
Atenţie maximă la securitatea cardurilor bancare!

Stimaţi clienţi,

În contextul situaţiei de pandemie globală, se intensifică tentativele de fraudă de tip „social engineering” sau “phishing” efectuate prin intermediul tranzacţiilor online sau P2P.

Ce înseamnă această?

Escrocii încearcă să facă legătură cu Dumneavoastră prin intermediul diverselor canale de comunicare: telefon, Viber, WhatsApp, email etc. (pot fi indicate chiar și contactele Băncii, de exemplu să fiți telefonat de la numărul de telefon a serviciului Contact Center a Băncii unde vă deserviți), se prezintă ca colaboratori ai Băncii și solicită date confidențiale cum ar fi: poze ale cardului bancar, numărul cardului bancar, codul CVV2, parola de access la Internet Banking, codurile unice pentru confirmarea tranzacției prin 3D Secure etc.

Pentru ca să dispună de încrederea Dumneavoastră, escrocii pot să vă comunice și unele date personale, cum ar fi: data de naștere, codul IDNP, ultimele 4 cifre de la numărul cardului bancar etc. De asemenea, escrocii vă comunică că cardul Dumneavoastră a fost compromis și pentru securizarea acestuia sau întoarcerea sumelor retrase deja este necesar să le comunicați date personale. În genere, cazuri sunt diverse: pot menționa că trebuie să fie transferat un ajutor financiar în contextul creat de COVID-19 sau că ați câștigat la loterie.

De ce au nevoie acești infractori de aceste date confidențiale?

Pentru a efectua transferul de bani de pe cardul bancar al Dumneavoastră, aceste date sunt obligatorii. Obținându-le, escrocii utilizează diverse platforme P2P, cumpărături online etc. și ca regulă, mijloacele bănești din conturile de card ale Dumneavoastră sunt transferate într-o clipă pe cardurile emise de băncile comerciale din alte țări (pentru ca să complice și mai mult descoperirea acestor crime).

În acest context, vă rugăm să fiţi vigilenţi şi să respectaţi regulile de securitate:
Nu divulgaţi nimănui datele dumneavoastră cu caracter personal, inclusiv datele cardului bancar (numărul de card, data expirării, codul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe partea verso a cardului, codul de securitate primit prin SMS sau la adresa de e-mail de la bancă, pentru efectuarea tranzacţiei în mediul on-line);

Nu transmiteţi cardul persoanelor terţe, nu lăsaţi cardul bancar la vedere şi nu permiteţi fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine;
Dacă pentru efectuarea transferului vi se solicită alte date personale sau date ale cardului, manifestaţi prudenţă şi categoric nu divulgaţi informaţia solicitată.

 Vă atenţionăm că EuroCreditBank, NU solicită niciodată transmiterea datelor cu caracter personal sau date legate de contul bancar prin email, SMS, la telefon sau prin intermediul reţelelor de socializare. 

Dacă aveţi întrebări sau suspiciuni în privinţa unei tranzacţii, contactaţi-ne imediat la numărul de telefon (373 22) 500-200, pentru examinarea situaţiei şi acordarea suportului necesar. 

Fiţi informaţi şi vigilenţi!